BILLUND LUFTHAVN VÆLGER VISUAL ART/CITY MEDIA

Billund Lufthavn har oplevet massiv vækst, og fra årsskiftet vil de rejsende blive mødt af kommerciel kommunikation fra 36 digitale reklameskærme. Visual Art/City Media er partner.

I 2017 var små 3,4 mio. rejsende igennem Billund Lufthavn, hvilket var en markant fremgang i forhold til året før. Ikke mindst på udenrigsruterne var der vækst, og knap 2.4 mio. udenrigspassagerer var igennem lufthavnen.

De mange rejsende vil om få måneder blive mødt af 36 nye digitale reklameskærme, hvor annoncører kan eksponere deres budskaber.
Lufthavnen har desuden en række lyskasser, der også digitaliseres, ligesom Visual Art/City Media skal optimere Billund Lufthavns eksisterende folie- og bannerløsning.
Indsalget begynder 1. oktober.

Claus Christiansen, der er kommerciel chef hos Billund Lufthavn, siger om de nye eksponeringsmuligheder:
– Digitale kampagner kombineret med events og traditionel reklame vil gøre lufthavnen til et mere attraktivt, pulserende og behageligt sted for de rejsende at opholde sig.

Visual Art/City Media er partner
Løsningen leveres af Visual Art/City Media.

– Vi har valgt Visual Art/City Media, da de ud over at være stærkest på salg- og rådgivning havde det bedste miks af digital know-how og kreativ indsigt, siger Claus Christiansen.
– For annoncørerne betyder det, at de ud over attraktive eksponeringsflader tilbydes værdifuld sparring og produktion af content til skærmene, fortsætter Billund Lufthavns kommercielle chef.

Samarbejdsaftalen glæder naturligvis også Pia Petersen, der er CEO hos Visual Art/City Media.

– Vi er stolte over og glade for, at Billund Lufthavn har valgt os som deres samarbejdspartner. Det er vores erklærede strategi at vækste og videreudvikle vores portefølje af attraktive mediaflader – og med Billund Lufthavn får annoncørerne en fantastisk mulighed for at nå ferie- og forretningsrejsende, siger hun.

Gang i butikken
Billund Lufthavn havde tidligere blot en digital skærm, men det ændrer sig ved årsskiftet, hvor de 36 nye digitale skærme forventes at være på plads. Indsalget til disse begynder 1. oktober.

Lufthavnen har desuden en række lyskasser, der også digitaliseres, ligesom Visual Art/City Media skal optimere Billund Lufthavns eksisterende folie- og bannerløsning.

City Media blev som tidligere nævnt opkøbt af svenske Visual Art i fjor.

Det er et selskab, der satser på at blive størst i Norden, og ambitionerne for det danske marked er tårnhøje.

Ud over at indgå aftale med Billund Lufthavn har den danske afdeling siden opkøbet sidste år i udbud vundet de kommercielle aktiviteter af Metroselskabets byggehegn på den kommende Sydhavnslinie, indgået aftale med Brøndby IF samt shoppingcentret Holte Midtpunkt.

Share This