Discovery Networks

Lancering af ’Danmarks Ninja Worrior’

I forbindelse med lanceringen af Kanal 5’s nye program “Danmarks Ninja Worrior” blev der gennemført en stor kampagne på Rådhuspladsen og på Kgs. Nytorv. Udover de store impact-formater på hele Rådhuspladsen blev en 55 m2 stor digitalskærm aktiveret. Skærmen var koblet sammen med et kamera, som forbipasserende kunne aktivere ved at kravle opad et 3 meter langt reb og trykke på en buzz’er knap. Umiddelbart efter blev billedet postet på skærmen og videresendt til Kanal 5’s Facebookside.

’Vi vil gerne skabe markedsføring, som er involverende og engagerende med høj impact, kreativitet og stærke sociale lag, formålet er via viral spredning at få skabt interesse om Ninja Warrior på de sociale medier”, fortæller Marketing Manager Janne Parving fra Discovery Networks Denmark.

På Kgs. Nytorv blev skabt en udfordrende forhindringsbane. Banen var opbygget på selve mediefladen, hvor de forbipasserende kunne aktivere en startknap, gennemføre de 4 forhindringer og trykke på en buzz’erknap, der så stoppede et stort ur på den tilkoblede digitalskærm. Skærmen viste alle deltageres tider med præmier til ugens hurtigste.
Hele kampagnen blev skudt i gang af de to værter fra programmet; Christiane Schaumburg-Müller og Pelle Hvenegaard. Det første afsnit havde en super flot premiere med ekstraordinært høje seertal.