Danmarks Ninja Warrior

Danmarks Ninja Warrior 2015

I forbindelse med lanceringen af Kanal 5’s nye program “Danmarks Ninja Worrier”, blev der gennemført en stor kampagne på Rådhuspladsen i uge 36 og på Kgs. Nytorv den efterfølgende uge.

Udover de store impact-formater på hele Rådhuspladsen, blev den 55 m2 store digitalskærm aktiveret, da den var koblet sammen med et kamera, som forbipasserende kunne aktivere ved at kravle opad det 3 meter lange reb og trykke på en buzz’er knap. Umiddelbart efter blev billedet postet på skærmen og derefter videresendt til Kanal 5’s Facebookside. “Vi vil gerne skabe markedsføring, som er involverende og engagerende med høj impact og kreativitet samt med stærke sociale lag, så vi dermed får spredt den virale interesse om Ninja Warrior på de sociale medier”, siger Marketing Manager Janne Parving fra Discovery Networks Denmark.

Den efterfølgende uge blev der åbnet for en udfordrende forhindringsbane på Kgs Nytorv. Banen var opbygget på selve væggen, hvor de forbipasserende kunne aktivere en startknap, og efter at have gennemført de 4 forhindringer, trykke på en buzz’erknap, der så stoppede det store ur på skærmen. Skærmen viste alle deltageres tider med præmier til ugens hurtigste.

Det hele blev skudt i gang af de to værter fra programmet, Christiane Schaumburg-Müller og Pelle Hvenegaard.

Det første afsnit havde en super flot premiere med ekstraordinært høje seertal.