AALBORG LUFTHAVN

Mød 1,6 mio. forretnings- og ferierejsende

AALBORG LUFTHAVN

Mød 1,6 mio. forretnings- og ferierejsende

SPEKTAKULÆRE DIGITALE OG ANALOGE MEDIAFLADER

For mange forretnings- og ferierejsende er Danmarks 3. største lufthavn, Aalborg Lufthavn, den direkte vej til København eller én af de andre ca. 40 destinationer. I 2019 vil de 1,6 mio rejsende blive mødt af kommerciel kommunikation fra 31 digitale mediaflader. For dig som annoncør, er det en enestående mulighed for at nå købestærke forretnings- og ferierejsende. Målgrupper, som i rejsesituationen er ekstraordinært modtagelige for relevante og inspirerende budskaber.

Attraktive målgrupper i afslappet stemning kombineret med lang opholdstid i afgrænsede arkitektoniske rammer giver en unik mulighed for at øge dit brands kendskabsgrad, tiltrække kunder, brande produkter og trække trafik til andre kommunikationskanaler.

 

Visual Art/City Medias intelligente software og mediaplatform muliggør broadcasting af dynamisk og målgrupperelevant indhold, som kan tilpasses sæson, vejr, flyafgange m.v. Den enkelte passager vil derfor opleve at få mere relevant reklame og mindre støj på deres vej gennem lufthavnen.

Kombinér eventuelt med en sampling- eller promotionevent og forstærk oplevelsen. De kreative muligheder er mange.

Vidste du at AALBORG Lufthavn

– Er den hurtigst voksende lufthavn i Danmark
– De seneste år har oplevet 436 % vækst i international trafik
– Flyver til 40+ destinationer

1.6 mio.

PASSAGERER ÅRLIGT

Forretningsrejsende med fly – profil

  • Mænd 67%
  • Chef, direktør, selvstændig 45%
  • 500.000+ kr./årsindkomst 52%
  • Højere uddannelse 68%

1 Flyvning i kvartalet

Kilde: Kantar Gallup 1H 2018. ‘Forretningsrejsende med fly’.

%

FORRETNINGSREJSENDE

%

FERIEREJSENDE

%

UDENRIGSFLYVNINGER

%

INDENRIGSFLYVNINGER

Gevinst og fordele ved annoncering i lufthavnen
Unik eksponeringssituation
I lufthavnen er det muligt at møde din målgruppe i en afslappende atmosfære i spændende arkitektoniske rammer. Rejsende opholder sig længe i lufthavnen, ønsker underholdning, er interesserede i kommercielle budskaber og er generelt positivt stemte.
Målrettet annoncering
Med annoncering i lufthavnen ved du, hvem der eksponeres for dine budskaber. Målret din kampagne til enten forretnings- og ferierejsende – eller nå begge eftertragtede målgrupper. Vi har stor viden om målgruppernes færden, hvilket gør det muligt for dig som annoncør at købe ind direkte i relevante målgrupper og opnå højst muligt ROI.
Lang opholdstid
En rejsende opholder sig i gennemsnit i op til 180 min. inden afgang og op til 30 min. efter ankomst. Udnyt ventetiden og eksponér de rejsende for relevante budskaber.
Omkostningseffektiv
Den digitale løsning kombineret med Visual Art/City Medias intelligente software gør det muligt for dig som annoncør at tilpasse din kampagne efter tid, vejr, flyafgange, målgruppens rejsetider m.m. Dermed sikres, at budskaber altid er relevante og kun vises, når målgruppen er i nærheden.
Call 2 Action og synergieffekt
Kombinér en digital kampagne med en involverende sampling- eller promotionevent og opnå call 2 action, en stærk synergi og effektforlængelse. En stærk kombi, som også kan trække traffik til andre kommunikationskanaler.
Hurtig kampagnestart
Visual Art/City Medias digitale løsning muliggør, at du som annoncør kan være synlig over for tusindvis af rejsende kort efter indlevering af filer til upload.
Share This